22ª Caminada a la Vall de Lord 2014

La caminada va ser de 16,6 quilòmetres, vam ser 1516 els caminadors.Transcorr per uns vells paratges i amb unes bones vistes al voltant del Santuari de Lord i de l'embassament de la Llosa del Cavall. Sortim per un dels principals portals de la Vila, aviat trobem l'ermita de Sant Serni del Grau o de Vilamantells dels s.XI-XII. Aviat agafarem l apujada pel grau del Roc Foradat, continuant pel Tossal del Codó, la rasa de Torruella per arribar finalment al serrat de Sòdol, on trobem el primer control. Continuem pel Pla de Sòdol e iniciem una ràpida baixada per la carena del Fornó, que ens porta a la gran balma del Fornó, una de les més importants de la Vall. Continuem per un fort pendent, al nostre davant podem gaudir de les vistes a la mola de Lord, creuem la rasa de Fornó i la de Torruella per arribar al mirador de La Trona. Des d'aquí gaudim d'unes excepcionals panoràmiques a l'embassament de la Llosa del Cavall. Segon control i un bon esmorzar, amb música inclosa. Després ens enfilem, per un corriol, a un bosquet, ens trobem sota la cinglera del Santuari, trobem petites balmes i la font del Degoter, gairebé sense aigua. Finalment, després d'una forta pujada, arribem al Collet del Santuari, tercer control. Ara ja pel camí asfaltat del Santuari anem baixant fins al quart control. Aquí agafem un camí que ens portarà fins a Sant LLorenç