Excursió de Cortiuda al Coscollet

Sortim de la casa de Bernadí, a Cortiuda. Agafem camí en direcció al coll de Creus, seguin per la carena amb unes vistes excepcionals a la roca del Corp, Sant Honorat i a tota la vall, agafem la carena per l'altre costat, ara les vistes són a la conca de Tremp, Gavarra i tots els Pirineus. Entre corriols i camins arribem a la casa d'Aubenç, trobem un pou d'aigua, la casa caiguda amb un vell tractó i eines del camp, bosc frondós i camp molt bonics d'herba verda, tot el recorregut amb potades de diversos animals, ovelles , cabirols, porfés... Continuem pel camí i agafem un corriol que s'enfila fins arribar ja en vista del Coscollet, continuem per un camí ample i acabem de fer la pujada fins al Coscollet a 1610 mts, aquí les vistes són una meravella, es veu tot Oliana, els pantans d'Oliana i el de Rialb, les muntanyes fins arribar als Pirineus, per l'altra banda les muntanyes de Montserrat i tota la serralada. Després d'esmorzar agafem el camí de tornada, l'excursió a durat unes cinc hores i em fet uns 17 km.